Wednesday, November 24, 2004

Pagoda Street 宝塔街

These few months of work have finally paid off.

Today is the day.

我好像又再次找回戏剧和剧场给我的美好感觉。

But this time is different.

This is my first musical overseas (2nd musical though).

虽然这次的规模没有《黄城》的大,但是《Pagoda Street》是我们一群在伦敦留学的新加坡学生的结晶。

在异乡搞戏剧真的不容易,尤其是搞有关新加坡文化的戏剧,而且是音乐剧。(因为在伦敦,所以钱是个很大的问题。如何吸引洋人来看,以及洋人是否明白又是很大的问题。)所以,当一切逐渐成型的时候,我们是很兴奋的。When we’ve sold out all the performances, we are really encouraged. 这是《黄城》所无法给我的满足感。

That’s why, we’ve been working hard for the past 2 months. That’s why, we’ve been skipping lectures. That’s why, we’ve been working till past midnight (even till 2 am) for the past few days.

And the results are really satisfying, in fact magically amazing.

原来,我没有忘记怎样做道具。

接下来的几天,又要置身在剧场的黑暗,是陌生也是熟悉。所有的舞台专有名词突然全部从脑袋深邃的一隅跑了出来。当然还有谢幕。

于是,自然而然地想起《我要唱一首华初的歌》。

心情是复杂的。

不过,我是非常期待今晚还有接下来几天的演出。

观众的掌声永远是最好的礼物。

期待。

P.S. Channel News Asia is reporting on it these few days, not sure exactly when though. The Straits Times Life has an article today.

No comments: